Історична довідка

kl      Історію становлення школи збирала та підтвердила спеціальна пошукова група у складі бібліотекаря школи Цвєткової С.В., педагога-організатора Чудінової Ю.О., заступника директора з виховної роботи Пирлог Н.О., директора школи Богославської Ф.В.

Було знайдено і опитано багато свідків, які із задоволенням пригадували свої шкільні роки, шкільні роки своїх батьків, дідів і родичів, надавали підтверджуючі документи, фотографії тощо.

Чудінова Ю.О. підтвердила той факт, що школа існує з 1900 року, опрацював багато матеріалу в Ізмаїльському архиві.

 Початок пошуку

                Витяг із румунських документів, датованих 25 листопада 1922 р. узятих у Ізмаїльському архіві 02 березня 2005 року.

У м.Рені діють 5 початкових шкіл, 1 середня, 2 дитячих садка.

Витяг із доповіді А.Д. Бачинського (м. Одеса) „Рені: рік на визволеній землі” червень 1940 – червень 1941 р. з книги „Історія та археологія Нижнього Подунав’я” – Рені 1989 р.

…У м. Рені діяло 2 середніх, 5 початкових шкіл, навчання велось російською, українською, молдавською мовами.

На початку ХХ ст.. у царській Росії скрізь проступали ознаки пошуків нових шляхів суспільного розвитку. Так, наказом царя у 1900 році була відкрита парафіяльна школа у м.Рені.

Але на жаль відомості про директора та вчителів до наших часів не збереглися.

Пошукова група віднайшла документи що перший директор школи це була жінка Садович Е.1921-1928 рр парафіяльна школа вже називалась «Реджина Марія». Слід зазначити що у Рені існувало 2 середні та 5 початкових шкіл, серед них жіноча «Реджина Марія»

Коли румунська влада остаточно затвердилась у нашому краї були закриті російські школи а окремі переведені на румунську мову навчання.

Документи, що збереглися, свідчать про те, що школа почала своє існування та розвиток у складні часи коли на землі Бессарабії велась боротьба між Румунською та Радянської влади.

Долаючи усі негаразди школа продовжувала жити.  У 1930-1944 роках завучем школи була Шметаус С., під її керівництвом школа вирішувала питання адаптації школи до нових умов, особливості розвитку культури та етнонаціональних відносин.

Після звільнення краю від фашистських окупантів на чолі школи став заступник директора Іваничева Г.П. (1944-1946 р.), незважаючи на голодну смерть, масові захворіння населення, керівництво школи не тільки навчало дітей, але й підтримувало та всіляко підіймало моральних дух учнів та їх батьків.

У ці скрутні часи ідеї відродження школи продовжила 1948-1952 роках директор Пашун К.В. дійсність була така, що на цей час не вистачало підручників, взуття та одягу. Не дивлячись на це у школі виключно за ініціативою вчителів розпочали роботу гуртки літературно-творчого напрямку.

У другій половині 60- років завдяки стабілізації економіки та при сприянні радянської влади школа стала восьмирічною. При цьому слід зауважити, що етнична специфіка, оригінальність і неповторність та збереження шкільного обличчя було метою всього шкільного колективу. Ця мета була основною ідеєю нового директора Варчак М.П.(1953-1961р.) та його замісників Литовської М.І. та Дуденко Н.П..

df

З початку 70-х років розпочався перехід до обов’язкової середньої освіти. Загальна показники розвитку зростали, але освіченість випускників середніх шкіл знижалася. Зусилля керівництва на чолі з Інтуловою П.А. (1962-1964р.), Орловим М.Г.(1965-1968р.) та їх заступниками були марними у зв’язку з тим, що гостро не вистачало фахівців, що вміють працювати у багатонаціональному колективі.

Не зважаючи на це школа знаходила час та ресурси на позашкільні заходи, гуртки та розвиток дитячої творчості. Школа бере участь у громадський життєдіяльності міста та району.

Не можливо уявити собі школу та педагогічний колектив без самовідданості та любові до дітей. Таким директорам став Дудченко Н.П. розпочалася для вчителів та учнів школи цікава пошукова робота у галузі педагогіки.

На зміну Дудченко Н.П. прийшов молодий, енергій директор Пейчев Д.А. (1974-1979р.). За п’ять років праці він показав себе як здібний організатор літніх походів, екскурсі рідним краєм, трудових загонів, продовжував облаштування пришкільної території та міського парку.

З приходом у 1980р. директора Богославської Ф.В. почалася нова епоха розвитку школи. Молода, вродлива,дуже тендітна жінка протягом 21року тримала на своїх плечах важку роботу керівника закладу.

ed

Завданням адміністрації школи на чолі з директором та її заступниками Дімітровою Н.К., Ратушненко С.Ф., Вороновою Н.О., Пирлог Н.О. на той час було скерувати енергію всього колективу на реорганізацію неповної школи в середню.

А це могло стати реальністю лише  за умов підтримку відділу освіти та батьків. Досвід роботи Богословської Ф.В. надав беззаперечного авторитету який підкріплювався майстерним умінням прихилити до себе, викликати на відвертість,спонукати до роздумів, пошуків істини, прагненням здійснити задумане.

У важких політичних умовах держави (1990-1991р.- розпад Радянського союзу )  досягти своєю мети було дуже складно. Але незважаючи на це школа віднаходила способи та шляхи для розвитку.

Так у 1990 році школа розпочала своє нове існування у статусі середньої школи №3.

qa

Враховуючи динамічний розвиток національної свідомості вчителів школи, з 1996 року почався набір учнів у 1 клас з українською мовою навчання, керівником якого стала Малинникова Н.А.

Педагогічний колектив почав поступово виховувати любов до державної мови не тільки учнів, але і батьків.

Прихід нового директора Воронової Н.О. (2001р.) співпадає з завершенням економічної нестабільності нашої держави.

cf

Школа мала унікальну можливість бачити сумлінну працю директора, відповідальне виконання своїх обов’язків. Наталя Олександрівна збирала й осмислювала величезну інформацію з питань навчання і виховання школярів, глибоко проникала в ту чи іншу думку, вміла дуже доступно роз’яснити якусь педагогічну ідею і захопити прагненням спробувати реалізувати її на практиці.

У 2001 були відкриті класи природничо-математичного напряму, у 2002 році зміна мовного статусу – школа стала першою з українською мовою навчання.

2004 рік відзначився тим, що у п’ятих клас відкрилися групи з поглибленим вивченням англійської мови. На цьому педагогічний колектив не припинив свою роботу на досягнутому і з 2005 року відкрилися класи з поглибленим вивченням англійської мови, починаючи з першого класу.

Всі прагнення, досвід та надбання директорів школи Богословської Ф.В. та Воронової Н.О. перейняли їх учениці: директор школи Пирлог Н.О. та заступник директора з навчально-виховної роботи Мирна О.Ф.

af

«Ми всі разом набагато розумніші, ніж кожен окремо» – це лейтмотив роботи сьогоднішнього директора. Вдала форма управління стала запорукою успішного впливу вчителя на дитину.

Школа спрямовує свою діяльність на виявлення нахилів і творчих здібностей дітей, визначення неповторності, індивідуальності та унікальності кожної дитини.

За період існування середньої школи із її стін випущено 1244 учня, з них 102 медаліста.

Життя у школі не стоїть на місці, із року в рік повертається нове покоління вчителів, які навчалися та зростали у рідній школі. Сьогодні успішно працюють вчителями такі випускники школи: Н.О.Пирлог, О.Ф.Мирна, Т.В.Сінько, О.А.Антоненко, Ю.О.Чудінова, Н.В.Шивчик,   І.О.Мудрік, О.Ф.Кущинська, С.М.Маджар, О.Д.Барчук,  О.О.Конарєва.

Чимало випускників минулих років стали вмілими керівниками, організаторами виробництва, лікарями, інженерами, педагогами.